Campaniile ENVIRON transformă reciclarea într-un subiect creativ

Campaniile ENVIRON transformă reciclarea într-un subiect creativ și ingenios

În ultimii 15 ani, Asociația ENVIRON a creat continuu contexte pentru ca țara noastră să devină un loc mai curat, mai civilizat, cu aer și pământ mai puțin poluat, prin dezvoltarea de soluții B2B pentru gestionarea responsabilă a deșeurilor electrice, nișa pe care asociația o acoperă, cât și prin derularea de programe de conștientizare care să inspire copii, oameni mari, companii și comunități să facă pasul spre sustenabilitate.

De câțiva ani, ENVIRON a ales drumul creativității pe care a exprimat-o în proiectele și la evenimentele unde a fost partener și în proiecte anuale dedicate unui nou segment de public – mai sensibil la frumos și la emoțional.

„Începând cu expoziția de fotografie manifest ,,DEEEstul” care a avut loc în octombrie 2020, colecția capsulă de bijuterii sustenabile ,,Metamorfoza” și continuând cu cel mai recent proiect lansat toamna aceasta, ,,Creator de inspirație”, toate sunt dovezi ale faptului că astăzi creativitatea definește brandul ENVIRON. Gândim proiecte diferite pentru că încercăm să punem reciclarea într-o altă lumină, să transparentizăm procesul astfel încât oamenii să capete încredere în povestea reciclării, să promovăm sustenabilitatea ca stil de viață și model de business.”  – Roxana Puia, Director de Marketing Asociația ENVIRON

În România se discută din ce în ce mai des depre sustenabilitate, iar odată cu popularizarea acestui concept, oamenii încep să și-l însușească și să înțeleagă că nu este vorba despre un trend sezonier, ci este un stil de viață și de business care se construiește. Companiile aflate la început de drum care au integrat sustenabilitatea în ADN-ul lor, cât și cele care au înțeles care este direcția firească de urmat, se diferențiază clar de ceilalți jucători din piață și au mai multe beneficii pe termen mediu și lung, consideră reprezentanții ENVIRON.

Tinerii consumatori, generația Z și chiar și milenialii, sunt mult mai interesați de nivelul de conformitate cu politicile de mediu al brandurilor. În plus, tinerii sunt mai receptivi la campanii și mesaje care vorbesc pe „limba lor”, mai ales când acest lucru se întâmplă în contexte informale, la evenimente sau festivaluri.

 

Reciclarea  – un subiect „nou” și ofertant pentru publicul larg și pentru companii

Este știut faptul că România mai are multe de recuperat la capitolul colectare selectivă și reciclare, atât înceea ce privește infrastructura, cât și mentalitatea oamenilor în legătură cu acest subiect. Deși au trecut 15 ani de la transpunerea directivelor europene în legislația națională care impun obligații pentru autorități, companii și cetățeni, încă mai avem foarte multe lucruri de pus la punct pentru a avea un sistem de management al deșeurilor funcțional.

În continuare, reciclarea este mai degrabă condiționată de acordarea unor beneficii, fie sub formă de reduceri, vouchere, premii etc. decât o primă opțiune a unui cetățean educat, iar protecția mediului înconjurător este un subiect abstract care ne interesează doar la nivel declarativ. Într-un astfel de context, campaniile de conștientizare, cu atât mai mult cele creative, atipice, „altfel” reprezintă în mod cert un act de curaj, consideră Roxana Puia. 

„Noi credem că despre reciclare se poate vorbi și altfel decât folosind un limbaj de lemn, pasaje din legislație, imagini cu gunoaie. Despre reciclare se poate vorbi cu emoție și de ce nu, cu simț al umorului. Și asta nu înseamnă nici pe departe că nu luăm lucrurile în serios, ci doar că atunci când folosești creativitatea și mai ales, când pui suflet în ceea ce faci, ai șanse mai mari ca mesajul tău să ajungă la public. Învățăm pe tot parcursul vieții și nouă ne place să credem că putem învăța oriunde dacă ne păstrăm mintea deschisă. Munca de pionierat pe care am început-o în urmă cu 15 ani s-a bazat întotdeauna pe găsirea unor modalități ingenioase prin care să transmitem mesajele noastre către diferitele categorii de public, fie că vorbim despre copii, adulți sau companii.”  a declarat Roxana Puia.

Pentru anul 2023, Asociația ENVIRON își propune să intensifice acțiunile de comunicare în sensul transparentizării procesului de reciclare arătând clar ce înseamnă tot efortul de la colectarea din poarta generatorului până la fabrica unde se refolosește materia primă secundară reciclată.

Toate campaniile și proiectele ENVIRON pot fi urmărite și pe canalele de social media (@environ.romania)