cwnÎn timp ce liderii mondiali se întâlnesc săptamana aceasta la New York pentru a adopta în mod oficial obiective globale de dezvoltare durabilă, multe companii îşi anunţă angajamentele de a ajuta la construirea unei economii cu emisii reduse de dioxid de carbon. Aici puteţi găsi câteva repere de la Climate Week NYC 2015.
Microsoft, Sony, Adidas şi Marks and Spencer se numără printre companiile importante care susţin o iniţiativă a ONU lansată pe 22 septembrie 2015 şi care se numeşte Climate Neutral Now, care îndeamnă mediul de afaceri, guvernele si persoanele fizice să măsoare, să reducă şi să compenseze emisiile de gaze cu efect de seră prin intermediul unui site, unde utilizatorii au posibilitatea de a cumpăra ceea ce se numeşte credit climatic. Această platformă online poate de asemenea, orienta vizitatorii către organizaţiile care oferă suport şi sfaturi de reducere a amprentei de carbon companiilor care işi urmăresc propria amprentă climatică.
Siemens a declarat ca işi doreste să fie prima companie industrială importantă din lume care să îşi reducă la zero amprenta de carbon până in anul 2030. Compania intenționează să reducă emisiile de CO2 - care totalizează în prezent aproximativ 2,2 milioane de tone pe an - la jumătate până în anul 2020. Pentru a realiza aceste obiective, Siemens va investi aproximativ 100 de milioane de € (111 milioane $) în următorii trei ani pentru a reduce amprenta de energie în instalațiile proprii de producție și în clădiri.
Bazându-se pe apelul lor făcut în luna februarie 2015 către liderii mondiali, reprezentanţii B Team - executivi ale unora dintre cele mai mari companii din lume - au cerut guvernelor și întreprinderilor să vizeze un nivel zero-net al emisiilor de gaze cu efect de seră până în anul 2050 sau chiar înainte. Mai multe companii la nivel mondial asociate cu B Team, au preluat iniţiativa anunțând că vor realiza "Net-Zero până în 2050", inclusiv firma de constructii chineză, Broad Group, grupul african de telecomunicaţii, Econet, producătorul brazilian de cosmetice Natura, compania de bunuri de larg consum, Unilever și grupul internaţional de investiţii, Virgin.
Royal Dsm – companie de cercetare în științele vieții și științele materialelor – este cea mai recentă companie europeană care s-a alăturat RE100 şi a făcut un angajament public de a se aproviziona 100% cu electricitate provenită din surse de energie regenerabilă. RE100 este o iniţiativă globală condusă de Climate Group în parteneriat cu CDP, ale cărei 27 de companii membre s-au angajat să folosească 100% energie regenerabilă. Compania olandeză a stabilit un obiectiv intermediar de a folosi 50% din necesarul de energie electrică din surse regenerabile până în 2025, urmând a deveni "100% regenerabilă" în viitor.
National Grid SUA a găzduit pe 22 septembrie 2015 o masă rotundă cu discuţii libere pe tema tehnologiei de captare a carbonului, în care au fost punctate cele mai recente inovații care elimină din punct de vedere economic CO2 direct din atmosferă. De asemenea, s-a facut referire si la ce se poate face cu CO2 odată ce a fost capturat.
(sursa: http://www.environmentalleader.com/)